W przypadku transakcji P2P zawsze podkreślam konieczność zachowania ostrożności i stosowania środków prewencyjnych. Pomaga to znacznie zmniejszyć ryzyko uczestniczenia w nielegalnych transakcjach. Istotne jest nie tylko to, czy Twój kontrahent posiada środki pochodzące z nielegalnych źródeł, ale także czy może być stroną pokrzywdzoną. Niejednokrotnie oszuści wykorzystują osoby nieświadome do zakupu kryptowalut, które następnie trafią na ich portfele. To szczególnie dotyczy mniej doświadczonych inwestorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kryptowalutami. Jeśli zajmujesz się wymianą walut fiducjarnych na waluty wirtualne – w tym artykule poznasz kilka pytań, które zawsze warto zadać swojemu klientowi zanim nawiążecie współpracę. Więcej na ten temat dowiesz się właśnie tutaj.
Nieświadomy pokrzywdzony w przypadku handlu P2P
Zawsze zachęcam do zadawania klientom różnych pytań. Szczególnie na początku, jeszcze przed przystąpieniem do wymiany. Warto sprawdzić każdego kontrahenta, czy wcześniej uczestniczył w jakichkolwiek inwestycjach związanych z aktywami cyfrowymi. Jest to istotny aspekt prewencji przed różnymi formami oszustw. Dodatkowo pytania weryfikują jego doświadczenie. Pomimo pozornego spadku aktywności SCAM na rynku kryptowalut, nadal istnieją takie zagrożenia. Co więcej, obecnie pojawiają się nowe schematy, działające według zupełnie innych zasad niż dotychczas. Więcej informacji na w tym zakresie można znaleźć w moim materiale na temat nowych typów oszustw
Jakie pytania warto zadać swojemu klientowi podczas wymiany kryptowalut?
Dobrą praktyką jest dokładne zapytanie klienta, aby ocenić jego poziom wiedzy i świadomość jako inwestora. Należy zadać pytania dotyczące jego zrozumienia przedmiotu transakcji, aktualnej ceny Bitcoina oraz innych aspektów, które pozwolą ocenić jego wiedzę na temat rynku. Możesz także wykorzystać gotowy wzór pytań, który stosuje jeden z moich klientów. Poniżej znajdziesz przykładowe pytania, które są przez niego zadawane każdemu potencjalnemu kontrahentowi:
Czyli o co powinieneś zapytać swojego klienta zanim dokonasz wymiany P2P?
Oto lista kilku pytań, które warto zadać swojemu klientowi przed dokonaniem transakcji w trybie P2P:
- Czy kiedykolwiek wcześniej dokonywałeś inwestycji?
- Czy wiesz, co dokładnie kupujesz?
- Czy jesteś świadomy aktualnej ceny Bitcoina lub innej kryptowaluty, którą zamierzasz nabyć?
- Czy jesteś zaznajomiony z ryzykami związanymi z inwestycjami w kryptowaluty?
- Czy posiadasz wiedzę na temat rynku kryptowalut i jego zasad działania?
Weryfikacja klienta w ten sposób pomaga zabezpieczyć go przed stratą kapitału. Warto zaznaczyć, że powyższe pytania zostały opracowane w celu ochrony przed klasycznymi oszustwami, takimi jak platformy inwestycyjne. Działając w ten sposób, możesz pomóc swoim klientom uniknąć problemów i strat finansowych związanych z nieuczciwymi praktykami.
Co jeśli podejrzewasz, że Twój klient jest ofiarą SCAM?
Jeśli otrzymasz odpowiedzi wskazujące na to, że klient mógł zostać oszukany, nie przeprowadzaj transakcji. Zalecam także, abyś skonsultował się z klientem w celu udzielenia mu odpowiedniej pomocy w przypadku, gdy już padł ofiarą oszustwa. Przykładem może być udostępnienie mu informacji na temat procedur odzyskiwania środków lub skierowanie go do specjalistów ds. prawa lub podatków związanymi z kryptowalutami, aby pomóc mu w rozwiązaniu sytuacji.
Pamiętaj, że dbanie o bezpieczeństwo swoich klientów jest kluczowe w branży kryptowalut, gdzie ryzyko oszustw jest nadal obecne. Dlatego warto podejść do każdej transakcji P2P z należytą ostrożnością i zachować czujność. Jeśli masz pytania lub wątpliwości w tym zakresie – zachęcam do kontaktu. Zasugeruję Ci możliwie najbardziej korzystne rozwiązanie w Twojej sytuacji.
Polecamy produkty których również używamy:
Jeżeli uważasz, że jest produkt lub usługa w zakresie kryptowalut godna uwagi to daj nam znać na Messengerze lub na kontakt@jpktraders.pl.